JULES DESTROOPER

juni 2011
  • Bezoekerscentrum
  • Koekjes
  • Soundscape
Overzicht

Toen Jules Destrooper in 1886 zijn gelijknamige Biscuiterie oprichtte, zal hij nooit vermoed hebben dat precies 125 jaar later fijnproevers in meer dan 75 landen de koekjes weten te appreciëren.

Om aan de talrijke vragen tot bedrijfsbezoek een antwoord te bieden, opende Biscuiterie Jules Destrooper midden juni 2011 haar eigen bezoekerscentrum in Lo. Niemand minder dan Z.M. Koning Albert II huldigde op 7 juli 2011 officieel deze nieuwe toeristische trekpleister in. Zo'n anderhalf jaar later brachten al meer dan 50.000 geïnteresseerden uit binnen- en buitenland een bezoek aan het bedrijf.

Ocular werd door Jules Destrooper gecontacteerd om de multimediale beleving te ontwerpen samen met de brand manager van het bedrijf. Er werden een aantal nieuwe exhibits ontwikkeld en hier en daar werd multimedia toegevoegd aan reeds bestaande ideeën:

  • Surround audio om het marktplein van Lo anno 1886 tot leven te wekken
  • Gerichte audio boven een zitbank op het marktplein waar conversaties plaats vinden tussen locale bewoners.
  • Holografische projectie van Jules Destrooper in zijn winkel anno 1886
  • Conversatie tussen fabrieksdames, opgenomen in samenwerking met de lokale toneelvereniging.
  • Cinemazaal voor de vertoning van de bedrijfsfilm
  • Meubel in de vorm van een koekendoos met daarin touchscreens. Op de touchscreens kan de bezoeker spelletjes spelen met het merk Jules Destrooper.

Ocular was in deze opdracht verantwoordelijk voor:

  • Co-creatie van het concept
  • Opmaak van de technische specificaties
  • Realisatie van de audiovisuele installatie
  • Realisatie van multimedia
  • Realisatie van de audiovisuele producties

 

Colofon:

  • Plaats: Lo (België)
  • Uitvoering: 2011
  • Klant: Biscuiterie Jules Destrooper
  • Ontwerper: Ocular / Biscuiterie Jules Destrooper
  • Link: http://www.destrooper.be