Blogs

Touchscreen experiences: een kleine investering met een grote impact

Digitale showroom van hulle2

Digitale belevingen bestaan in alle vormen en maten. Uiteraard pakken we graag uit met onze kleppers van formaat zoals The House of AI, het experience center van Worldline of het belevingscentrum van HZ - University of Applied Sciences. Stuk voor stuk machtige projecten waar we onze creativiteit de vrije loop lieten.

Maar het is belangrijk om te weten dat het niet altijd zo groots hoeft te zijn. Ook een beperkte investering kan een grote impact hebben. Het belangrijkste is om een duidelijk plan van aanpak te hebben voor je digitale ervaring. In deze blogpost verklappen we hoe je dit aanpakt.

Bepaal de doelstellingen en doelgroepen

Eerst en vooral is het belangrijk om na te denken over je doelstellingen en je doelgroep. Denk na over volgende vragen: waar moet die multimedia het verschil maken? Wie moet erdoor getriggerd worden?

Een goede digitale beleving maakt impact in één of meerdere van deze domeinen: informeren, inspireren, bijleren, opvallen of entertainen. Elke ervaring bevat deze aspecten, al komt het ene sterker naar boven dan het andere. Eens het helder is wat je wil bereiken en bij wie, kunnen we over naar de volgende stap: het kiezen van de juiste technologie.

Kies technologie in functie van de doelstellingen

Afhankelijk van het gewenste effect, kies je voor een bepaalde technologie. Stel: je wil bezoekers vooral extra informeren en zorgen dat ze iets bijleren. Je wil vooral binnendringen in het hoofd.

Om aan te tonen dat ook kleine investeringen veel impact hebben, kiezen we hier bewust voor eenvoudige, maar effectieve hardware: een touchscreen. Het is namelijk belangrijk om te beseffen dat je ook met een touchscreen een interactieve beleving kan creëren. Maar hoe doe je dat nu juist?

Tijd om de technologie en de ruimte in te vullen

Zoals eerder aangehaald, is het belangrijk om eerst te weten wie je wil bereiken met welke boodschap. We denken dus eerst samen met jou na over het verhaal dat je wil vertellen. Wanneer dat duidelijk is, ga je over tot de keuze van technologie.

In dit geval vertrekken we van een touchscreen dat we interactief maken door het gebruik van verschillende add-ons. Voeg je sensoren toe? Werk je met lichtsturing? Gebruik je objecten om op het scherm te zetten? Je kan hier zover in gaan als je zelf wil, zolang het maar aansluit bij je doelstellingen en je doelgroep. Het belangrijkste is dat de ervaring impact maakt bij je klant of bezoeker.

Ook met software kan je het verschil maken. Net daarom ontwierpen we ons eigen softwareplatform Xperify waarmee je alle apparaten kan aansturen, content kan toevoegen, verschillende scenario’s kan opmaken, …

In de showroom van Joris Ide, het experience center van BD en het hoofdkantoor van Ardo zien we duidelijk dat de juiste extra’s een groot verschil maken.

Joris ide showroom 17 Ardo ocular 13

Conclusie:

Breng je doelgroep en doelen in kaart voordat je je op de technologie stort. Een touchscreen, slim gecombineerd met software en de juiste add-ons, kan je transformeren in een interactieve beleving. Klanten of bezoekers worden actief betrokken, kunnen zelf op ontdekking gaan en onthouden de boodschap daardoor beter.

Of het nu gaat om grootschalige projecten of kleinere investeringen, de sleutel ligt in het slim integreren van technologie om een onvergetelijke ervaring te creëren.

Hulp nodig daarbij?

We’re only one call away.

Klaar om in te zetten op digitale beleving?

Contacteer ons gerust vrijblijvend.